2014. január 26., vasárnap

A sikeres fogyás titka

Napjainkban egyre többen a fogyni vágyók táborához tartoznak, akik szeretnének legalább néhány kilótól megszabadulni. Egyrészt, mert nem vagyunk megelégedve azzal a képpel, amit a tükörben látunk, másrészt egészségünk szempontjából sem mindegy, hány kiló súlyfelesleget cipelünk magunkon.

Vegyük sorra először is azokat, amikről legnehezebben mondunk le fogyókúra alatt, viszont a kellő hatás elérése érdekében jobban tesszük, ha kihagyjuk étrendünkből, de legalább is minél kevesebbet fogyasztunk belőlük, ezek az édesség, kenyér, tészta, cukros üdítők, alkohol.
Ahhoz hogy elérjük célunkat, és kevesebbet mutasson a mérleg, az egyik, talán a legfontosabb, a szénhidrát mennyiség csökkentése. Még gyorsabb és hatásosabb az eredmény, ha csak délig eszünk szénhidrátot, utána már nem.

24 évesen 3 hét alatt 8 kilótól szabadultam meg. Hogy csináltam? Heti 3-szor jártam futni és szénhidrátot csak délig fogyasztottam, utána csak gyümölcs, este csak zöldség került a tányéromra.
Ahhoz hogy ilyen gyors eredményt értem el, sok akaraterő kellett, legfőképpen ahhoz, hogy vacsorára tényleg csak egy kevés zöldséget fogyasszak, és heti 3-szor 1 órát futottam, de a cél érdekében kitartottam, így az eredmény nem maradt el.
Persze utána sem hagyhatjuk el magunkat, és ehetünk mindent, amit csak megkívánunk, mert hamar visszaszöknek a nehezen leadott kilók.

A terhességi cukorbetegségem miatt 175 gramm szénhidrát/nap diétát kellett betartanom a várandósságaom alatt. Egy gramm zsír nem volt rajtam, pedig terhes voltam. Minek köszönhetem? A csökkentett szénhidrát-mennyiségnek. 7-8 kilót híztam összesen a terhesség alatt, és a szülés után 2 kilóval voltam kevesebb, mint előtte.

Másik nagyon fontos kritérium a mozgás. Sokféle mozgásforma közül választhatunk, egyik leghatásosabb a futás vagy kocogás.
A szoptatás alatt felszedett 5 kilót pár hónap alatt úgy adtam le, hogy rendszeresen futni jártam, este 6 után már nem ettem, és kevesebb szénhidrátot vettem magamhoz. Emellett sokat sétáltunk kislányommal, és ugye köztudott tény, a legjobban mozgással lehet fogyni amellett, hogy csökkentjük a bevitt szénhidrát mennyiségét és sok folyadékot iszunk.
Talán így lehet a leginkább megfogalmazni, egy mondatban megragadni a lényeget, mit kell tennünk, ha fogyni szeretnénk.

Természetesen a férfiaknak is támadhat igényük arra, hogy néhány kilóval kevesebbek legyenek.  Párom például a finom ételekről nem hajlandó lemondani, de elhatározta, heti több alkalommal jár el fél órát futni. Az eredmény, a fogyás lassabb, de 2 hónap alatt így is 3 kilót már sikerült leadnia.

Még néhány fontos tipp:

Kezdhetjük méregtelenítéssel a fogyókúrát, így a méreganyagok távoznak szervezetünkből, további jó hír, hogy már attól kevesebbet mutat a mérleg.
Próbáljunk meg minél többet levegőn lenni, fontos, hogy agyunk oxigénhez jusson.
Egy nap se feledkezzünk meg a reggeliről, ezzel beindíjuk az anyagcserét.
Kortyolgassunk zöld teát, mivel a benne található koffein és más anyagok serkentik a zsírok oxidációját, és gyorsítják az anyagcserét.
A fehér lisztes termékek helyett fogyasszunk barna liszteseket.
Kerüljük a készételeket, tele vannak kalóriával és tartósítószerekkel, amúgy is jobb, ha saját magunk készítjük el, ami az asztalunkra kerül, így tisztában vagyunk vele, mit eszünk.
Ha tempós zenére edzel, felpörget, így több kalóriát égethetsz el, mert kevésbé fogod magad fáradtnak érezni.
Próbáljunk változatosságra törekedni. Rendszeresek legyenek az étkezések. Nem könnyű kivitelezni a rohanós, stresszes világunkban, de több kis adagból álljon a napi étkezésünk, mint egy nagyból.

Egy napi mintaétrend:

- Kezdjük a napot egy pohár citromos vízzel (előre elkészíthetjük egy napra: 1 liter vízbe fél citrom leve)
- Reggeli: 1 db barna zsemle vagy egy szelet barna kenyér csirkemell-sonkával, 1 db kaliforniai paprika
Kávé vagy tea tetszés szerint, cukor és édesítő nélkül
- Tízórai: gyümölcs
- Ebéd: zöldségleves, barackos pulykamell salátával
- Uzsonna: joghurt (lehetőleg natúr)
- Vacsora: zöldség
Igyál sok, legalább 2 és fél liter folyadékot (víz, zöld tea) a nap folyamán.


Jobban tesszük, ha minél fiatalabban kezdjük el megreformálni stresszes, mozgás nélküli életünket, egészséges ételeket fogyasztva, ésszerű diétát tartva, mert a kor előrehaladtával egyre nehezebben olvadnak a kilók, és ne feledjük, sosem késő elkezdeni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése